Wednesday, December 2, 2009

Glowing picture

Salam semua.. Dah lama saya tak letak tutorial baru kerana terbatas dengan kekangan waktu.. Sebelum tu, sekali lagi saya ingatkan di sini saya bukanlah orang yg pro dalam bidang ini dan bukannya nak menunjuk pandai. Hanya sekadar berkongsi ilmu yang sedikit dengan harapan dapat membantu kawan-kawan saya yang baru bertatih menggunakan photoshop :)

Kali ni simple tutorial cara membuat glow pada gambar. Efek ni kunun2 dapat memberi impak romantik dan nostalgia gitu...hehehhe

Step 1: File-->Open--> Browse your picture-->Open.

Step 2: Filter--> Distort--> Difuse glow. Kemudian, ubah nilai pada tab mengikut kesesuaian dan citarasa anda. Bagi gambar ini, nilai yang saya gunakan ialah:-
Graininess: 0
Glow amount: 4
Clear amount: 13
Kemudian, klik ok.


Dah siap! senang aje,kan! :D

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.